Изабел, ние каквото сме могли като организация да направим по отношение на хоспитализацията, сме направили. Преди беше влизане официално на 3 м, сега е на 6 м. Това е постигнато с изключително големи усилия от наша страна и тежки преговори с останалите участници в процеса, без да задълбавам кои и защо. В България да пребориш административната машина е непосилно нещо, повярвай ми. Проблем е и че пациентите не се оплакват, не пишат жалби, т.е. не надигат глас, когато правата им се нарушават. Ето вие например сте били хоспитализирани през 3 м. във ВМА, но потърсихте ли отговорност от лекарите защо? Лесно може да влезете в сайта на НЗОК и да прочетете разпоредбите. Не се заяждам в никакъв случай, аз самата съм пациент и знам колко тежка е цялата система и как зависим от добрите си отношения с лекарите, но казвам, че е добре и пациентите да станат по-активни и да си търсят правата официално. Ние с какви доводи да подадем сигнал от наша страна към НЗОК относно нередностите във ВМА? На база ''една жена в интернет ми каза'' не става.
Всеизвестен факт е, че болниците се финансират чрез клиничните пътеки. Колкото по-дълго и често, толкова по-добре. Лекарите дори и да ги интересува дискомфорта на пациента, тях самите ръководства на болници ги натискат да хоспитализират колкото се може повече, така че са с вързани ръце. Затова според мен изходът е пациентите да се насочат към други места, освен ВМА, където го няма това дране на кожи. Опитайте Александровска болница, Сити клиник, Токуда. Пишете жалби, сигнализирайте за неправомерни хоспитализации, тогава може и да има шанс нещо да се промени.
Моят престой в Токуда се изразява в една нощувка на 6 м. , плащане на 100 лв такса, протокола го получавам после по куриер или лично.