Здравейте,
Повечето от вас, сърфисти са попадали на каталозите на старт.бг
Те са нещо, което е доста популярно защото получават оптимизацията на инвестор и не след дълго се появяват на първа страница при търсене на информация по определена тема в Гугъл.
Та и аз преди месец заявих няколко теми, които смятам познати, една от които беше хепатит.старт.бг
Накратко сега имам администраторски права за този каталог и следва той да бъде попълнен. Вече издирих доста полезни теми и ликнове, но трябват още.
Помощ от вас ще ми е добре дошла, защото нямам никакво време, а имам срокове.
Та...по-долу ще постна правилата им, но:
Трябват ми множество полезни линкове по следните категории, които съм избрал:
Автоимунни хепатити
Антигените
Антителата
Ваксинация
Други
Ензимите
Жълтеницата
Лечение
Обща информация
Остър хепатит
От форумите
Хепатит C
Хепатит D
Хепатит А
Хепатит Б
Черният дроб
Чуждоезични сайтове
Приемам предложения за друго разделение на категориите и за още категории. Дотук имам около 50 линка. Трябва да с а минимум сто, но ние имаме далеч повече какво да кажем.
Във всяка категория трябва да пусна поне 10 лика с подходящи анчори /заглавия/. До момента съм намерил 10 такива, които са много полезни именно от този форум, но може би има по-добри и по-полезни. Същото важи и за хепактив. Целта е да се създаде място в интернет - една единствена страница, която би била перфектното място, от което да тръгне някой, който току що се е сблъскал с хепатита.
В замяна на предложените от вас хубави линкове /а и без тях/, форумът на хепатитис-бг ще има "доживотен " /т.е. докато аз съм администратор/ абонамент за ВИП секцията на каталога, т.е. ще се показва най-отгоре в червен цвят. Така все повече хора ще могат да достигат до така нужната и така липсваща им /все още, но далеч не толкова колкото преди няколко години, когато аз бях болен/ информация.
В процеса на работа по създаване и поддържане на поверената им тематична подстраница от каталога Start.bg, редакторите са длъжни да се съобразяват с изброените по-долу правила и препоръки.
Неспазването им е достатъчно основание за едностранно прекратяване на договора от страна на Възложителя.
I. Редакторът трябва да постави от 100 до 300 активни и интересни линка, старателно, логично и обективно подредени, отнасящи се до темата на разработваната подстраница. Да не са налице явни лични пристрастия при изграждането на подстраницата.
Включените линковете трябва да отговарят на следните условия:
1. Минимум 50% от тях трябва да са конкретно свързани с разработваната тема т.е. поне 50 на брой. Останалите (още поне 50) могат да бъдат и косвено свързани с нея, но все пак трябва да имат явна и ясно определима връзка с темата.
2. Включените линкове трябва да обхващат всички области, тясно свързани с темата. Ако няма подходящи такива, за отделни аспекти от разработваната тема е желателно редакторът да се възползва от възможността да напише статия, в която да включи необходимата информация.
3. Статиите не може да са повече от линковете към външни ресурси.
4. Желателно е линкове към форуми и статии в интернет медии да се пускат само, ако съдържанието им е актуално или от съществено значение. Редакторите са длъжни да деактивират тези линкове, когато представената в тях информация е загубила актуалност.
5. В страницата може да има максимум 10 линка към един и същ интернет сайт и то при положение, че водят към различни негови секции. Не е желателно повече от 3 линка към 1 сайт да са в една кутия. Сайтовете, които включвате в темата си трябва да са актуални и поддържани, за да не въвеждат потребителите в заблуждение.
6. Избягвайте да включвате линкове към сайтове, които: имат много правописни грешки; недобро качество на изпълнение; не са напълно готови; имат дразнещи обяви и изскачащи прозорци;
7. Добавените линкове трябва да са директно към съдържанието на сайта. Да се избягват интро, флашове, заглавни страници от които се избира език, натиска се вход и т.н. Ако даден сайта има версии на повече от един език - да се линква директно бг версията.
8. Ако в някой голям сайт само някоя негова секция се отнася към темата, да се дава линк към тази секция, а не към началната му страница.
II. Редакторът е длъжен да подреди линковете в отделни модули-кутии така, че да осигури най-прегледното им представяне.
Изисквания към подредбата на линковете
1. Всяка кутия трябва да включва не по-малко от 3 и не повече от 20 линка. Границата от 20 линка е поставена с цел подобряване ползваемостта на страниците. Ако имате 30 линка предназначени за една кутия и преценявате, че всички трябва да присъстват и няма абсолютно никакви критерии, според които да ги разделите в 2 кутии, нека бъдат разделени по азбучен ред в 2-3 кутии ( например А-К; Л-Р; С-Я).
2. Когато в една кутия има български и чуждоезични линкове, линковете към страници на български език се поставят най-отгоре в кутията, а чуждите - под тях. Изключение се допускат само за най-важнитете чуждоезикови линкове, предлагащи информация, която няма аналог на български език.
Изисквания към описанията на линковете
Единствено, описанието на линковете е видимо за посетителите на страница. В зависимост от него те ще кликнат на даден линк или ще го подминат. За да бъде полезна и ефективна страницата, трябва да има качествени описания. Ето какви са изискванията:
1. Описанията трябва да са кратки и компактни - да се вместват на един, максимум на 2 реда. Описания, по-дълги от 3 реда са абсолютно недопустими. Кутиите с описания на линковете в тях само на един ред са много по-прегледни и подредени.
2.Описанието на линковете трябва да бъде граматически правилно, на български език, с главна и последващи малки букви.
3. От описанието на линка трябва да се подразбира какво може да се очаква на съответната страница, към която той води. То трябва да е ясно, конкретно и смислено изречение, а не просто купчина думи.
4. Други езици за изписване се позволяват само тогава, когато се използват цитати, термини и имена. Ако страницата, към която води линкът е на чужд език, на края на описанието на линка трябва да се добави означение (en), (de), (ru) и т.н, указващ езика на страницата. Моля спазвайте официалните съкращения.
5. Линковете във всяка кутия трябва да бъдат подредени по значимост (най-важните – най-отгоре), по азбучен ред (ако имаме такъв тип изброяване) или в хронологичен ред (най-новите най-горе) когато това е от значение за по-лесната ориентация на потребителите.
Изисквания към имената и подредбата на кутиите:
1. Имената на кутиите трябва да са такива, че да дават ясна представа за съдържанието им. Изписват се граматически правилно, на български език, с главна и последващи малки букви. Имената на кутиите могат да съдържат максимум 35 символа. При създаване на кутия задължително и се дава и кратко име (до 23 символа), което присъства в указателната меню-кутия, представяща съдържанието на страницата.
2. Най-горе се поставят кутиите с най-съществената и конкретно свързана с разглежданата тематика информация или такива, които са най-актуални (например новини).
3. Кутии с линкове, косвено свързани с темата се разполагат под тях. Мястото на кутии със заглавия от типа: Още нещо, Интересно, Редакторска и т.н., е в долната част на страницата, а не най-горе.
4. Ако има кутии със заглавия от типа “А-Й”, “К-Т” и т.н., те не трябва да са разпръснати из цялата страница, а групирани по подходящ начин, така че потребителят да може лесно да се ориентира и намира това, което му е нужно в тях.
5. Кутиите трябва да се подредят по такъв начин, че в долния край 3-те колони да са подравнени доколкото е възможно, без да се нарушават горните три условия.
III.Правила при поставянето на VIP (платени) и HOT (препоръчани) линкове
1. Означението VIP се използва за платени линкове. Редакторът има право да постави максимум 3 VIP линка, несвързани тематично със съдържанието на страницата. Те ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се разполагат в специалната VIP кутия. В останалите кутии по страницата може да се слагат САМО линкове, свързани със съдържанието на конкретната кутия.
2. Описанията на VIP линковете могат да бъдат максимум 2 реда.
3. Означението HOT се поставя само на линкове с особено голяма стойност или на такива, които са важни и актуални за определен момент. Във втория случай, редакторът е длъжен да следи и своевременно да промени статута на линка, след като той загуби актуалност.
4. Един, максимум 2 HOT линка в кутия (при това не във всяка кутия) са достатъчни. При наличие на повече от 2 НОТ линка в 1 кутия се губи смисъла им. Ако има 3 и повече линка, които са изключително важни (което е възможно в много редки случаи) и искате да ги обозначите като препоръчани, по-добър вариант е да ги обособите в отделна кутия с име „Препоръчано от редактора” ,„Важно” или нещо подобно. Линкове, несвързани с тематиката на страницата, не трябва да се обозначават като препоръчани.
5. Не е редно препоръчаните (НОТ) линкове да се предлагат като бонус към VIP линковете или да се продават, защото по този начин въвеждате потребителите в заблуждение. Предназначението на това означение е да отличи наистина важните за темата линкове, а не да придава стойност на други сайтове.
IV. Правила за използване на банер позициите
1. Редакторите могат да започнат да използват рекламните си позиии след като страницата им бъде одобрена и активирана. VIP линковете се активират от самите редактори. Банерите се поставят от администраторите на сайта.
Задължение на редакторите е да изпратят необходимите файлове на banners@start.bg. Кодовете за банерите трябва да се изпращат в прикачен файл, а не да се пействат директно в писмото.
2. Техническите параметри, на които трябва да отговаря банера са следните: размер 300/250 пиксела; големина до 35 К. Файлов формат – html, jpg, gif, swf, без прозрачности. На 1 рекламна позиция могат да се пускат и повече от 1 банер – на ротация.
3. Когато банерът е от рекламна мрежа (от рода на easytrader ) редакторът е длъжен да следи позицията да не остава празна (без реклама, бяло поле). При възникване на такава ситуация трябва да уведоми администраторите на Start.bg, да деактивират позицията, докато се възстанови подаването на банер от рекламната мрежа.
4. За поставяне на Adsense е необходимо единствено да се изпрати pub-code на info@start.bg. Adsense рекламите не могат да се ротират с други банери.
В случай, че редакторът има Adsense code в повече от една страница на Start.bg, за да следи статистиката за кликаемостта и приходите от различните страници е необходимо всяка от тях да бъде добавена като отделен URL канал в акаунта на редактора в Google Adsense.
V. Поддържане на готовата и активирана страница
1. Редакторът е длъжен периодически (поне 1 път седмично) да преглежда предложените от потребителите, линкове за добавяне в управляваната от него страница.
2. Редакторът трябва внимателно да преценява дали предложените линкове са подходящи за добавяне в страницата му.
Той има пълното право да отказва предложените линкове в следните случаи:
- не съвпадат с тематиката на страницата
- предложената страница все още не е напълно готова
- качеството на страницата (съдържание, изглед) не е на достатъчно добро ниво
- на страницата се срещат много правописни грешки
- на страницата има дразнещи обяви и изскачащи прозорци
- страницата не е оптимизирана за двата най-често използвани браузъра (Internet Explorer, Mozilla Firefox)
Понякога предложените линкове са с огромни описания и приличат на рекламни обяви. Задължение на редактора е да редактира описанията, така че да отговарят на изискванията, изброени по-горе.
Независимо, че в предложението се посочва в коя кутия да се добави линка, редакторът има право да промени това. Потребителите не винаги правят най-добрия избор.
3. Има теми, които не изискват постоянно обновяване поради спецификата си, но други са такива, че ежедневно се появяват нови сайтове, подходящи за добавяне в тях. Редакторите трябва да се съобразяват с това и да актуализират съдържанието на поверените им страници толкова често, колкото е необходимо, за да бъдат те полезни на потребителите.
При положение, че това не се случва, администраторите на Start.bg имат право да намерят друг редактор, който да отделя необходимото време на страницата.
4. Когато броя на линковете в една страница стане повече от 300, нейният редактор, с помощта на администраторите на сайта, е добре да помисли как и кога ще е възможно да отдели част от наличното съдържание в нова тема.
( Пример: от темата за София се отделиха и доразработиха по-задълбочено още 15 теми )
По този начин с още малко работа, редакторът може да има повече теми от една област и съответно повече рекламни позиции за продажба.
В случай, че редакторът няма желание да предприеме тази стъпка, то администраторите на сайта имат право да намерят други редактори, които да изградят страници, разработващи съответните подобласти.