Анкета

Кои са страничните ефекти, които най- силно са се проявявили при Вас по време на лечението?

общо неразположение
3 (9.4%)
болки в ставите
4 (12.5%)
температура
2 (6.3%)
отпадналост
6 (18.8%)
сърцебиене/задух
1 (3.1%)
разразнителост/промяна в настроението
8 (25%)
депресия
2 (6.3%)
нарушена мисловна дейност
5 (15.6%)
косопад/кожни проблеми
1 (3.1%)

Общ брой гласове: 13

Гласуването приключено: Януари 01, 2009, 20:52:12

Автор Тема:  Анкета!  (Прочетена 3940 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Силвана Лесидренска

  • Модератор на форума - немедицинско лице
  • Степен на активност - Доцент
  • *******
  • Публикации: 2767
  • Пол: Жена
    • Профил
    • ХепАктив - сдружение за борба с хепатита
  • Вид лечение: Нуклеозиден аналог
  • Резултати: Повторно лечение
  • Статус: Хроничен хепатит B
Анкета!
« -: Декември 22, 2008, 13:10:37 »
Провокирана от последните постове на някои приятели  за избухливостта им  :angry1: се замислих кое най- много ми пречеше по време на лечението- дали физическите прояви или психическите. Оказа се, че всъщност избухливостта, нервността и нарушеното ми състояние за протичане на мисловна дейност / имало е случаи,когато по 1-2 мин не мога да си конструирам изречението и не мога да се изкажа- пълно затъмнение и бяло петно в съзнанието ми / бяха взели превес над всичко останало!

Затова ми е интересно - всички Вие които сте на  лечение, или то е вече минало - кое Ви е тормозило най-много през тези трудни месеци ? Може да гласувате по няколко пъти, също така приемам и нови предложения за странични ефекти, които да включа към анкетата.

Поздрави,
Силвана
« Последна редакция: Декември 22, 2008, 13:15:58 от Силвана Лесидренска »

Сдружение ХепАктив - www.hepactive.org


Неактивен Vancheto

  • Модератор на форума - немедицинско лице
  • Степен на активност - Доктор на хепатитните науки
  • *******
  • Публикации: 1558
  • Пол: Жена
    • Профил
    • ХепАктив - сдружение за борба с хепатита
  • Вид лечение: Нуклеозиден аналог
  • Резултати: Повторно лечение
  • Статус: Хроничен хепатит B
Re: Анкета!
« Отговор #1 -: Декември 22, 2008, 14:59:04 »
Мен ме тормозиха всички изброени, даже и доста неизброени прояви на Пегасиса, но ако не бях така отпаднала, разсеяна и раздразнителна сигурно щях да понеса всичко останало много по-лесно  :morning:   :fool2:  :fool3:  :angry1:  :crying2:
Сдружение ХепАктив - www.hepactive.org


Неактивен Jina

  • Немедицинско лице
  • Степен на активност - Дипломант
  • *****
  • Публикации: 389
  • Пол: Жена
    • Профил
  • Вид лечение: Пегилиран интерферон + рибавирин
  • Резултати: Успешнo
  • Статус: Хроничен хепатит C
Re: Анкета!
« Отговор #2 -: Декември 22, 2008, 16:20:59 »
Като цяло мога да кажа че при мен протича леко лечението и не би трябвало да се оплаквам.
Но мога да кажа че ми пречат отпадналостта и все по голямата ми раздразнителност и смяна на настроенията-всичко ме дразни,дребни неща ми развалят настроението.А и мога да включа това че много и постоянно ми се спи,ама то за мен не е страничен ефект щото обичам да си поспивам  :morning:
Давай на всеки твой ден шанса да бъде най-добрият в живота ти!

Неактивен Радослав Русинов

  • Администратор на форума - немедицинско лице
  • Степен на активност - Професор
  • *******
  • Публикации: 5569
  • Пол: Мъж
    • Профил
    • My Home Page
  • Вид лечение: Пегилиран интерферон + рибавирин
  • Резултати: Успешнo
  • Статус: Хроничен хепатит C
Re: Анкета!
« Отговор #3 -: Декември 22, 2008, 19:05:33 »
Аз гласувах за "общо неразположение" и "болки в ставите". От моята гледна точка, при лечението се преминава през различни етапи. В началото най-проблемни са силните странични ефекти след инжекцията и привикването на тялото към лекарствата. След това е периода, в който започва да се усеща и вижда косопада и сухата кожа. Това е периода на суетата. След това на човек започва да не му пука особено и за тези неща :whistle:
И в последните месеци най-големия проблем е психологическия - вече е минало толкова много време и са преживяни толкова поредни инжекции и толкова странични ефекти, а търпението ти отдавна е свършило, всеки те дразни, дори само защото се движи около теб или те пита нещо.
При мен от изброените, общото неразположение и болките в ставите се проявяваха най-много и най-често през цялото лечение.
Като странични ефекти, които съм имал винаги след инжекция, мога да предложа:
- болки в мускулите
- втрисане
- главоболие

Поздрави,
Радо
Нямам възможност да отговарям своевременно на постове и лични съобщения.
Сдружение ХепАктив - www.hepactive.org


Неактивен Teodora

  • Немедицинско лице
  • Степен на активност - Ученик
  • **
  • Публикации: 49
    • Профил
  • Вид лечение: Пегилиран интерферон
  • Резултати: Успешно завършенo - чака резултати
  • Статус: Има близък с хепатит B
Re: Анкета!
« Отговор #4 -: Декември 22, 2008, 20:49:04 »
Добър вечер !
При съпругът ми /при лечението с Пегасис /-започна с температура около 37,5 -38,5.Обща отпадналост.Чувстваше болки почти по цялото тяло.Бях много изплашена.Първите две -три седмици /а през това време той ходеше на работа/-определено бе зле.За късопад -струва ми се не.Но на местата където си слагаше инжекциите-от двете страни дори и сега му останаха по-тъмни петна по кожата.След като мина първия месец и страничните ефекти изчезнаха.Дори лекарите се учудиха на бързата адаптация на организма към препарата.Сега пие билкови препарати - на основата на белия трън.Мисля живот и здраве около март догодина да му направим ново ДНК-пък дано има за какво да се порадваме отново.
Поздрави
Теодора

Неактивен migle

  • Топ потребител на форума - немедицинско лице
  • Степен на активност - Докторант
  • *****
  • Публикации: 789
  • Пол: Жена
  • Усмихвай се на живота
    • Профил
    • ХепАктив - сдружение за борба с хепатита
  • Вид лечение: Пегилиран интерферон
  • Резултати: Релапс на хепатита след лечение
  • Статус: Хроничен хепатит B
Re: Анкета!
« Отговор #5 -: Декември 22, 2008, 21:54:44 »
Аз съм така да се каже на финалната права .Остават ми последните три месеца и вече нервите ми не издържат.Като изключим това и, че ми е много студено :winter: :winter: :winter: и ми се спи :bored: мисля, че понасям добре лечението.
Сдружение ХепАктив - www.hepactive.org


Неактивен Todor79

  • Немедицинско лице
  • Степен на активност - Студент
  • ****
  • Публикации: 144
  • Пол: Мъж
    • Профил
  • Вид лечение: Пегилиран интерферон
  • Резултати: В момента съм на лечениe
  • Статус: Хроничен хепатит B
Re: Анкета!
« Отговор #6 -: Декември 23, 2008, 00:02:29 »
Защо да можем да изберем максимум 3 опции?
Честно казано мен все още НЕ ме тормозят следните три причини "болки в ставите,нарушена мисловна дейност,косопад/кожни проблеми" Всички останали ги има и няма как да ги класифицирам коя е по-силно изразена от другите и за това не мисля че мога да дам обективно мнение в анкетата.
Поздрави Тодор
http://vbox7.com/play:6186d4b0

Неактивен didi

  • Немедицинско лице
  • Степен на активност - Студент
  • ****
  • Публикации: 134
    • Профил
  • Вид лечение: Пегилиран интерферон
  • Статус: Хроничен хепатит B
Re: Анкета!
« Отговор #7 -: Декември 23, 2008, 08:41:06 »
При мен :най-трудно понасям болките в ставите,които ме сапътсват от началото до края на лечението,като си сменят центъра на бошуване!
Другото което ме мъчи(особено на последък)това е че забравям дори важен разговор до половин час след провеждането му!
За истериите които бълвам в последно време оставам просто без коментар(защото се срамувам от себе си)!Милото ми семейство!

Неактивен danihaleva

  • Топ потребител на форума - немедицинско лице
  • Степен на активност - Дипломант
  • *****
  • Публикации: 438
  • Пол: Жена
    • Профил
  • Вид лечение: Нуклеозиден аналог
  • Резултати: В момента съм на лечениe
  • Статус: Има близък с хепатит B
Re: Анкета!
« Отговор #8 -: Декември 23, 2008, 09:15:31 »
Петър няма оплаквания до сега от Зефикса дано да е така и за напред.Съчувствам на всички,които минават през трудното интерфероново лечение,но важното е да се мобилизирате ида стигнете до финала.Мой колега преди години мина такова лечение,не мога да кажа какъв точно интерферон,но при него нямаше апсолютно никакви странични ефекти.Пожелавам го на всички.
Аз знам,че нищо незнам

 


СтатистикиСтатистики за посещенията

Locations of visitors to this page :    Елате в .: BGtop.net :. Топ класацията на българските сайтове и гласувайте за този сайт!!! Гласувай за сайта!  Оцени сайта!

Посетители след 12 Февруари 2007