Автор Тема:  Проблеми с щитовидната жлеза по време на лечение с интерферон  (Прочетена 2815 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Радослав Русинов

  • Администратор на форума - немедицинско лице
  • Степен на активност - Професор
  • *******
  • Публикации: 5569
  • Пол: Мъж
    • Профил
    • My Home Page
  • Вид лечение: Пегилиран интерферон + рибавирин
  • Резултати: Успешнo
  • Статус: Хроничен хепатит C
Стартирам тази тема с идеята всеки, който е имал проблем с щитовидната жлеза по време на монолечение с интерферон (или при комбинирано лечение с интерферон и рибавирин), да сподели тук своя опит, и да разкаже как се е справил с проблема си, какви изследвания си е правил и колко често, как са се движили стойностите им по време на лечението, при кои специалисти се е консултирал, и какви съвети е получил. Ще е хубаво всеки, когато споделя опита си, да пусне линк към своята тема, в която е писал по време на лечението си.

Ще започна с линк към интервюто на доц. Геренова - ендикринолог.

И ще завърша поста с цитати от една скорошна дискусия във форума относно това кой е по-добрия вариант, в случай, че изникне проблем с щитовидната жлеза - да имаме хипофункция, или хиперфункция:

По време на лечението, кое е опасното, да се вдигне нивото на TSH или да падне, или и двете? Питам, защото личната ми лекарка каза, че не трябва да се вдига, а при мен преди началото на лечението беше 4,9 ulU/ml при норма 0,25-5 ulU/ml.

Лекуващият ме лекар каза ,че е по-добре да е над горната граница ТСХ-то ,защото приема на л-тироксина не е противопоказен при нашето лечение,но с медикаментите при ниско ТСХ не било така.

Лекуващият ме лекар каза ,че е по-добре да е над горната граница ТСХ-то ,защото приема на л-тироксина не е противопоказен при нашето лечение,но с медикаментите при ниско ТСХ не било така.

И аз съм чела, че високо ТСХ е по-малката от двете злини и не само заради медикаментите, които се приемат за контролирането му.
Ниското ТСХ означава, че има хиперфункция, т.е. има вероятност от разрушаване на жлезата, ако не се овладее навреме.
При всички случаи следене и консултация с ендокринолог е задължителна по време на лечението. Освен това при ниско ТСХ е възможно спиране и на терапията.

Извинете ме за спама,но........

Как на мен никой не ми каза,че щом е под долната граница да спра да пия тироксина.

Кики, успокой се. Не исках да плаша никого, а само да подчертая, че е необходимо следене и консултация със специалист относно щитовидната жлеза по време на терапията. ;-)
Това наистина ми е казвано от ендокринолог, но основно остава преценката на лекаря, разбира се. Става въпрос за дългосрочно състояние, а не за някакво моментно, както е било при теб. Нали са ти назначили проследяване и нещата са били под контрол. Не се притеснявай излишно. Скоро изследвала ли си ТСХ? Говори с ендокринолога ти да направите ехография и контролно изследване. След като организмът ти се възстанови и ТСХ-то ще се нормализира.

И на мен и трите ендокриноложки, при който бях /едната е личната ми лекарка/ ми казаха, че е по-добре по време на лечение TSH да е над границата, а не под. Казаха, че по-лесно може да се контролира хормона, когато е във високи нива.


Приканям всички, които имат опит с такива проблеми, да го споделят тук, за да можем да съберем на едно място тази информация! Така тя ще може да се открива много по-лесно от всички хора, които тепърва преминават през такова лечение и имат подобни проблеми!


Поздрави,
Радо
« Последна редакция: Юли 27, 2011, 17:38:35 от Радослав Русинов »
Нямам възможност да отговарям своевременно на постове и лични съобщения.
Сдружение ХепАктив - www.hepactive.org


Неактивен qiqi

  • Топ потребител на форума - немедицинско лице
  • Степен на активност - Докторант
  • *****
  • Публикации: 845
  • Пол: Жена
    • Профил
  • Вид лечение: Пегилиран интерферон + рибавирин
  • Резултати: Успешнo
  • Статус: Хроничен хепатит C
Браво Ради!
По време на моето лечение(мисля около 6-ти месец)ТСХ беше 100,започнах прием на л-тироксин и след около 3 месеца спадна на 8,84 и така си остана до края.Като влезнах в Рилски за ПСР след лечението,имах оплаквания и със хиляда зора ми пуснаха само Т3 и Т4 и не ми позволиха да си платя ТСХ(трябвало първо да ме изпишат).Затова доц.Антонов ме насочи към Александровска болница.Там лежах за изследвания,като ТСХ беше под нормата,а ТАТ и МАТ високи.
Пиех тироксина до преди една седмица и го спрях,защото установих че като го вземам много се потяи имах ужасно главоболие,а пък и сега се чувствам добре(уж).Даже оня ден пак го взех за да проверя дали наистина е от него(става въпрос за нощно изпотяване),от лекарствата е. :medicine:А иначе диагнозата е автоимунен тиреодит.
Не съм пускала нови изследвания. :girl_wink:

 


СтатистикиСтатистики за посещенията

Locations of visitors to this page :    Елате в .: BGtop.net :. Топ класацията на българските сайтове и гласувайте за този сайт!!! Гласувай за сайта!  Оцени сайта!

Посетители след 12 Февруари 2007