Автор Тема:  Здравейте!  (Прочетена 4053 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен traiantraianov

  • Немедицинско лице
  • Степен на активност - Първолак
  • *
  • Публикации: 2
  • Пол: Мъж
    • Профил
  • Вид лечение: Не е провеждано
  • Резултати: Не е провеждано лечение
  • Статус: Недиагностициран/а
Здравейте!
« -: Февруари 04, 2011, 18:54:04 »
Здравейте!
Както се вижда съм нов член, на този форум. Въпреки, че пише много интересни и преди всичко полезни неща, нямам възможността да изчета всичко:(. Преди месец си правих профилактични изследвания и АЛАТ АСАТ ми бяха завишени около 60 и двете. Личния ми лекар ме посъветва да пия една опаковка HEPASAVE. Преди седмица си правих пак изследвания и резултатите са:
Билирубин-общ / BILL-T/    

11.5865
   mkmol/L    3.4-21.0
   Билирубин-директен / BILL-D /    

8.89221
   mkmol/L    0.8-8.5
   АСАТ    

97.8550
   U/L    до 42
   АЛАТ    

95.8974
   U/L    до 41
   АФ/ALP/    

146.130
   U/L    50-170
   
Затова веднага щом ги взех се върнах в лабораторията и казах на лаборантката да ми направи за хепатит В и С.
Взех си резултатите и на тях пишеше:
HbSAg отрицателен
HCV отрицателене
Само че доколкото прочетох това не ми е достатъчно и не мога да разбера дали имам и нямам хепатит. Незнам защо в лабораторията са ми пуснали само тези, какво още ми е нужно?

Неактивен Радослав Русинов

  • Администратор на форума - немедицинско лице
  • Степен на активност - Професор
  • *******
  • Публикации: 5569
  • Пол: Мъж
    • Профил
    • My Home Page
  • Вид лечение: Пегилиран интерферон + рибавирин
  • Резултати: Успешнo
  • Статус: Хроничен хепатит C
Re: Здравейте!
« Отговор #1 -: Февруари 05, 2011, 00:05:27 »
Здравей,
HBsAg и anti-HCV са двата стандартни серологични маркери, които се пускат за хепатит B и C. Има някаква малка вероятност например в момента да си в острата фаза на някой от двата хепатита (която се случва през първите 6 месеца след заразяването), но като имам предвид, че нямаш никакви видими симптоми на остър хепатит и си хванал високите ензими случайно, то по-скоро трябва да търсиш причините другаде.
Тъй като знам, че си жена, а не мъж, съветът ми е да си пуснеш и изследвания за автоимунен хепатит (среща се най-вече при жени), за всеки случай. Изследванията са специализирани и би трябвало лекаря да ти ги назначи, разбира се, ако прецени, че има вероятност за такова заболяване.
Има и други (по-малко стресиращи) варианти, като стеатоза например. Възможно е стеатозата да предизвика високи чернодробни ензими.
Възможно е високите ензими да са предизвикани и от някакво лекарство или добавка, която си приемала през последните месеци.
Би трябвало лекаря ти да направи всички необходими изследвания, за да установи причината за тези високи ензими. Много по-важно е да се открие причината за завишените ензими, отколкото това да се свали нивото им от 60 на 30 например, както се е опитал да направи личния лекар като ти е изписал Хепасейв. Тези високи стойности не са нормални и задължително трябва да се установи причината за тях. Ако досега си ходила само при личния си лекар, съветът ми е да отидеш на преглед при някой от лекарите в този списък: Центровете за лечение на хронични вирусни хепатити в България.


Поздрави,
Радо
Нямам възможност да отговарям своевременно на постове и лични съобщения.
Сдружение ХепАктив - www.hepactive.org


Неактивен traiantraianov

  • Немедицинско лице
  • Степен на активност - Първолак
  • *
  • Публикации: 2
  • Пол: Мъж
    • Профил
  • Вид лечение: Не е провеждано
  • Резултати: Не е провеждано лечение
  • Статус: Недиагностициран/а
Re: Здравейте!
« Отговор #2 -: Февруари 05, 2011, 12:32:17 »
Благодаря много за информацията! Напротив мъж съм, може си се заблудил от пощата, която ползвам. Днес ходих на ехограф и черния дроб според гастроентеролога е напълно нормален, но съм имал камъни в жлъчката. В крайна сметка ми поставиха диагноза холицистит. Може би от това се дължът високите нива на тези ензими.
« Последна редакция: Февруари 05, 2011, 12:56:50 от traiantraianov »

Неактивен Радослав Русинов

  • Администратор на форума - немедицинско лице
  • Степен на активност - Професор
  • *******
  • Публикации: 5569
  • Пол: Мъж
    • Профил
    • My Home Page
  • Вид лечение: Пегилиран интерферон + рибавирин
  • Резултати: Успешнo
  • Статус: Хроничен хепатит C
Re: Здравейте!
« Отговор #3 -: Февруари 05, 2011, 13:31:51 »
Здравей,
Да, заради пощата беше. Често се случва хората да си слагат не просто друго име на потребителския профил, а дори да си сменят пола, затова се подведох по пощата.
За холицистита сега се разрових (срещам го и като холецистит), това е възпаление на жлъчните пътища. Не знам обаче много детайли за него и не мога да кажа дали той може да причини високи чернодробни ензими. Може би лекаря трябва да каже нещо повече.


Поздрави,
Радо
Нямам възможност да отговарям своевременно на постове и лични съобщения.
Сдружение ХепАктив - www.hepactive.org


Неактивен Аника

  • Топ потребител на форума - немедицинско лице
  • Степен на активност - Доктор на хепатитните науки
  • *****
  • Публикации: 1160
  • Пол: Жена
  • генотип 1
    • Профил
  • Вид лечение: Софосбувир + Даклатасвир
  • Резултати: Успешнo
  • Статус: Хроничен хепатит C
Re: Здравейте!
« Отговор #4 -: Февруари 05, 2011, 15:50:10 »
Здравей,
...
За холицистита сега се разрових (срещам го и като холецистит), това е възпаление на жлъчните пътища. Не знам обаче много детайли за него и не мога да кажа дали той може да причини високи чернодробни ензими. Може би лекаря трябва да каже нещо повече.


Поздрави,
Радо

От това което съм чела си мисля, че има връзка с повишените ензими. Самото възпаление на жлъчните пътища и евентуалното им запушване водят до натоварване на черния дроб и съответно до повишение на ензимите. Така поне го разбирам аз  :ashamed2:
"Спри да живееш за това, което е зад ъгъла и започни да се наслаждаваш на разходката по улицата."

 


СтатистикиСтатистики за посещенията

Locations of visitors to this page :    Елате в .: BGtop.net :. Топ класацията на българските сайтове и гласувайте за този сайт!!! Гласувай за сайта!  Оцени сайта!

Посетители след 12 Февруари 2007